Nissan a preluat simbolul national japonez al “soarelui care rasare” atat ca logo al companiei cat si pentru produsele acesteia, desi masinile anterioare fuseserǎ vândute sub numele “Datsun”, având ca logo litera “D” pe o varietate de fundaluri.
Simbolul cromat Nissan, care recent si-a marit dimensiunile asemenea altor marci rivale, este un cerc traversat de un dreptunghi lung pe care scrie NISSAN cu litere negre. Ingrijit insa nu remarcabil, seamana puţin cu mult-rivalizatul simbol londenez Underground.
Dar, vazut in culori, acest logo al companiei prinde viata. Iar steagul national al Japoniei, folosit incepand cu 1870 – un cerc rosu pe fundal alb- confirma motto-ul acestei tari: “tara soarelui-rasare”. Nissan l-a adaptat, suprapunand soarelui o dunga albastra care sa poarte ceea ce se numeste “marca verbala a companiei”. Un alt motiv in alegerea culorilor l-a reprezentat proverbul japonez “Sinceritatea aduce succes”; iar potrivit companiei Nissan, rosul indica sinceritate, iar albastru reprezinta cerul, ca simbol al posibilitatilor infinite. In ciuda acestui fapt, albastrul a fost schimbat cu gri in 2001, cand simbolul a fost modificat de Renault, ca urmare a preluarii de catre acestia a unei parti majore din companie, intrucat aceasta se confrunta cu probleme.
Datson (fiul lui Dat); in 1933 numele a devenit Datsun, deoarece “son” in japoneza inseamna “pierdere”. Iar numele Datsun a ramas principalul instrument de marketing folosit de Nissan in vanzarea masinilor pana la data de 1 ianuarie 1984, cand Nissan a inceput elaboratul si dificilul proces de contopire a numelui companiei cu denumirile comerciale.
In realitate, nu exista un simbol Datsun pe care sa il elimine. Masinile care penetrasera cu succes piate externe ca SUA sau Regatul Unit al Marii Britanii, purtau litera D argintie pe fond negru sau rosu, intr-un cadru de forme diferite, de la oval, la dreptunghiular sau alungit. Modelele deosebite, mai performante, ca masinile Z si Skyline aveau simboluri individualizate care acopereau identitatea Datsun. In 1984 marca Nissan a fost aplicata in mod deschis, direct sub forma de text pe masca masinilor. Iar in 1989, incepand cu modelele Maxima si Prairie a aparut simbolul pe care il cunoastem astazi, restul modelelor fiind inlocuite sau modificate.
Pentru mai multe detalii despre istoria Nissan, curiozitati, galerii foto, concursuri, reuniuni si multe altele, fanii marcii sunt asteptati in Clubul Nissan Vrancea www.facebook.com/groups/clubnissanvrancea
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu