In 1968 in uzina de la Mioveni se naste prima Dacie, modelul 1100 - o copie a Renault 8. Acesta avea o sigla in forma de scut, pe care era pictograma unui vultur, pe fond albastru deschis, cu aripile deschise care statea pe un munte, iar deasupra lui era scris acronimul UAP in culoare alba, pe fond negru. ( Uzina de Automobile Pitesti ).
In 1969 Dacia achizitioneaza licenta Renault 12 si incepe productia modelului 1300. Intre anii 1970-1980, Dacia dezvolta o intreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Si dupa anul 1978, Automobile Dacia continua autonom productia de autoturisme derivate din gama Renault 12. Pe acestea era aproximativ aceeasi sigla, putin modificate culorile, vulturul si muntele erau argintii pe fondal negru, iar acronimul UAP era de asemenea argintiu, dar pe fond alb.
Incepand cu Dacia 1325 liberata, 1991, apare un nou logo, au pastrat scutul, au scos vulturul si muntele, iar in locul lor, in partea superioara scria Dacia cu litere de culoare alba.
Acelasi logo l-a avut si prima dacie 100% romaneasca, Nova.
Incepand cu anul 2000 apare Dacia Super Nova, o varianta imbunatatita a Novei, cu ajutorul celor de la Renault. Odata cu aparitia noului model se schimba logo-ul si anume, o mica modificare cromatica, acum fondalul era albastru.
Intre 2003 si 2004 sunt lansate alte 2 modele, Solenza si Logan, care aduc o noua modificare logo-ului, apar pe 80% din scut mai multe triunghiuri semitransparente de culoare alba, iar in restul de 20% ramane scris Dacia cu litere albe conturate cu linii negre.
In 2008 apare Sandero, pe care observam un logo total diferit, in forma trapezoida, de culoare gri, cu varful orientat spre sud, si cu partea superioara dinauntrul formei reliefata pe care este scris cu litere albastre Dacia. Daca sigla este intoarsa la 90º spre stanga se poate obserava litera D de la Dacia. Pe scurt in forma “unui minunat desfacator de sticle”(asta asa, ca o mica gluma).
Pentru mai multe detalii despre istoria Dacia, curiozitati, galerii foto, concursuri, reuniuni si multe altele, fanii marcii sunt asteptati in Clubul Dacia Vrancea www.facebook.com/groups/clubdaciavrancea
In 1969 Dacia achizitioneaza licenta Renault 12 si incepe productia modelului 1300. Intre anii 1970-1980, Dacia dezvolta o intreaga gama de modele care va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane si utilitare. Si dupa anul 1978, Automobile Dacia continua autonom productia de autoturisme derivate din gama Renault 12. Pe acestea era aproximativ aceeasi sigla, putin modificate culorile, vulturul si muntele erau argintii pe fondal negru, iar acronimul UAP era de asemenea argintiu, dar pe fond alb.
Incepand cu Dacia 1325 liberata, 1991, apare un nou logo, au pastrat scutul, au scos vulturul si muntele, iar in locul lor, in partea superioara scria Dacia cu litere de culoare alba.
Acelasi logo l-a avut si prima dacie 100% romaneasca, Nova.
Incepand cu anul 2000 apare Dacia Super Nova, o varianta imbunatatita a Novei, cu ajutorul celor de la Renault. Odata cu aparitia noului model se schimba logo-ul si anume, o mica modificare cromatica, acum fondalul era albastru.
Intre 2003 si 2004 sunt lansate alte 2 modele, Solenza si Logan, care aduc o noua modificare logo-ului, apar pe 80% din scut mai multe triunghiuri semitransparente de culoare alba, iar in restul de 20% ramane scris Dacia cu litere albe conturate cu linii negre.
In 2008 apare Sandero, pe care observam un logo total diferit, in forma trapezoida, de culoare gri, cu varful orientat spre sud, si cu partea superioara dinauntrul formei reliefata pe care este scris cu litere albastre Dacia. Daca sigla este intoarsa la 90º spre stanga se poate obserava litera D de la Dacia. Pe scurt in forma “unui minunat desfacator de sticle”(asta asa, ca o mica gluma).
Pentru mai multe detalii despre istoria Dacia, curiozitati, galerii foto, concursuri, reuniuni si multe altele, fanii marcii sunt asteptati in Clubul Dacia Vrancea www.facebook.com/groups/clubdaciavrancea
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu