luni, 30 mai 2011

Istoria companiei Nissan, pe scurt

Share


1933

Jidosha- Seido Ltd. ia nastere in Yokohama, dupa uniunea dintre Nikon Sangyo Company si Tobata Imono Company. Noua companie, excelent condusa de Yoshisuke Aikawa, preia toate operatiunile de fabricare a Datsun-urilor.

1934
Nihon Sangyo devine proprietar unic al companiei si o denumeste Nissan Motor Company Ldt.

1935
Primul autoturism Datsun iese din fabrica de la Yokohama. Incepe productia la scara mare a vehiculelor, camioanelor si autobuzelor Nissan.

1941
Dupa atingerea unei productii de 20.000 de vehicule, Nissan isi incetineste activitatea din cauza izbucnirii Razboiului din Pacific.

Dupa incheierea razboiului, Nissan se reorganizeaza si incepe sa produca o serie de modele ce aveau sa devina legendare.


1947
Reincepe productia de autoturisme Datsun.

1951
Nissan isi foloseste experienta in fabricarea de vehicule militare, obtinuta in al doilea Razboi Mondial, pentru crearea unei legende: Patrol. Acest 4x4, cu 6 cilindri si 85 CP, depaseste la putere si capacitate Jeep-ul american Willis.

1953
Conflictul dintre angajati si conducere duce la "Greva celor 100 de zile". Dupa terminarea acestui conflict, intre cele doua parti se pastreaza o relatie buna.

1958
Piata auto mondiala intrevede importanta noului jucator Nissan odata cu victoria unui Datsun 210 in competitia Mobilgas Round Australia Trial.

1959
Se lanseaza in Japonia Datsun-ul Bluebird, care devine imediat un succes, scop cu care si fusese proiectat.

1960
La doi ani dupa primele exporturi in America de Nord, Nissan infiinteaza in California Nissan Motor Corporation USA (NMC).

Dupa ce s-a extins cu succes in Statele Unite si Australia, Nissan intra si pe piata europeana.

1962
Nissan incepe exporturile in Europa.

1966
Nissan fuzioneaza cu compania de automobile Prince. Asta inseamna noi ingineri exceptionali care se alatura grupului, dar si adaugarea in portofoliu a celebrelor modele Skyline si Gloria.

1969
Se lanseaza legendarul 240Z. Motorul 2.4, 6 cilindri in linie, 150 CP, echivaleaza cu performantele unui Porsche, dar la mai putin de jumatate din pret.

1973
In mijlocul crizei petrolului, Nissan Sunny este declarat de Agentia Americana pentru Protectia Mediului drept automobilul cu cel mai mic consum de combustibil, ceea ce-i aduce o mare popularitate in America.

1980
Nissan obtine o participatie la Motor Ibérica S.A. din Barcelona, Spania. Exporturile cumulate depasesc 10 milioane de unitati.Se infiinteaza Nissan Motor Manufacturing Corporation USA (NMMC) in Smyrna, Tennessee.

1983
Nissan Motor Ibérica S.A. incepe sa produca Patrol (Safari).Dupa ce fusesera vandute pe pietele externe sub marca Datsun, vehiculele marcii din intreaga lume se unifica sub denumirea Nissan.

1984
In Marea Britanie, la Sunderland, se infiinteaza Nissan Motor Manufacturing Ltd. (UK).

1986
Primele modele Bluebird incep sa se produca la Nissan Motor Manufacturing Ltd. (UK).

1988
Nissan European Technical Centre Ltd. se infiinteaza in Marea Britanie. Ia nastere Nissan Italia, prima dintr-o serie de companii distribuitoare pentru Nissan numite NSCs ("Companii Nationale de Vanzari").

Odata stabilita, Nissan Europa continua sa creasca si incepe sa câstige chiar si premii.

1989
Nissan Europa NV (NENV) se infiinteaza in Amsterdam pentru a conduce intreaga activitate europeana a Nissan, inclusiv dezvoltarea productiei, fabricarea, achizitiile si gestiunea economica.

1991
Un nou NSC, Nissan Motor (GB) Ltd., se infiinteaza in Marea Britanie. Nissan Motor Manufacturing (UK) Ltd. incepe exportul modelului Primera 5 usi in Japonia.

1992
In Germania ia fiinta Nissan Design Europe GmbH.
Creat in Sunderland, Marea Britanie, Micra se lanseaza in Europa, prefatand era supermini-urilor. In 1993, Micra devine Masina Anului in Europa.

1993
Nissan Motor Ibérica S.A. incepe productia unui nou model 4x4 pentru piata europeana, Terrano II. Devine un succes mondial, absorbind mai mult de 15% din productia fabricii de la Barcelona pana in 1999.

1994
Nissan Motor Manufacturing Ltd. (UK) castiga Queen's Award for Export Achievement timp de trei ani la rand.

1995
Nissan Motor Manufacturing Ltd. (UK) incepe exportul de Micra in Australia.

1997
Se infiinteaza in Spania Centrul European Tehnic Nissan S.A.

Nissan trece peste rapid peste dificultatile sale financiare, reusind sa-si depaseasca propriile marje de profit anterioare.

1999
Renault si Nissan semneaza un acord pentru crearea unei Aliante Globale. Se creeaza astfel cel de-al patrulea grup automobilistic din lume ca importanta, cu o productie anuala de aproape 5 milioane de vehicule si un numar de 265.000 de angajati. Deoarece compania se afla in mari greutati datorate pierderilor masive, Carlos Ghosn anunta Nissan Revival Plan (NRP).
2001
In anul fiscal 2001, Nissan Europa redevine rentabila, iar Nissan realizeaza un venit operational mondial de 8%, cel mai mare din istoria companiei.

2002
Carlos Ghosn surprinde analistii declarand ca obiectivele NRP s-au indeplinit cu un an mai devreme decat era prevazut. Incepe urmatorul plan de 3 ani, Nissan 180. Nissan isi stabileste noul sau sediu european in apropiere de Paris. Noua companie se inregistreaza sub numele de Nissan Europe S.A.S.

2003
Nissan inaugureaza Centrul European de Design in Londra. Compania inregistreaza un venit operational record de 6,25 miliarde de euro si un profit de 10,8% in anul fiscal 2002, maximul atins in industrie. Se anuleaza datoriile activitatilor automobilistice.

2004
In anul fiscal 2003, compania inregistreaza un venit operational record de 6,29 miliarde de euro si un profit de 11,1%, reconfirmand Nissan drept unul dintre cei mai rentabili producatori auto din lume.


Sursa: Nissan Romania

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu