vineri, 9 noiembrie 2012

Dacia a fost compania cu cea mai mare reducere a impactului asupra mediului, în 2011

Share


Automobile Dacia a fost, în 2011, compania din România cu cea mai mare reducere a impactului asupra mediului, potrivit Green Index Business (GBI) 2012, realizat anual de Asociaţia Green Revolution. Constructorul auto de la Mioveni a participat pentru prima dată la realizarea acestui raport, în 2012, an care a marcat pentru iniţiatori şi o premieră: cel mai mare număr de companii „nou intrate” în GBI, de la lansarea sa, în 2010.

Automobile Dacia a investit, din 2000 până în 2011, 23,08 milioane de euro în protecţia mediului. Cea mai mare parte a investiţiilor au avut ca destinaţie tratarea apelor reziduale (6,8 milioane de euro). De asemenea, peste 6,3 milioane euro au fost investite în tratarea aerului, iar 5,24 milioane euro în economisirea resurselor naturale. Pentru tratarea deşeurilor s-au făcut investiţii de 2,73 milioane euro, iar aproape 2 milioane de euro au fost dedicate tratării solului.

Un alt domeniu în care Dacia a făcut progrese în ultimii ani este cel al valorizării deşeurilor de pe platformă. Dacă în 2008 rata de valorizare era de 94 %, în prima jumătate a anului 2012 rata de valorizare a crescut la 96%. În perioada 2000-2011, cantitatea de deşeuri periculoase rezultate din activitatea uzinelor s-a redus cu peste 44%. Impactul activităţii uzinelor de la Mioveni, care sunt certificate ISO 14001 privind protecţia mediului, este la un nivel similar cu cel al altor uzine europene. Consumul de resurse, apă şi energie este în descreştere, la fel ca emisiile de CO2, de compuşi organici volatili, SO2, NOX, hidrocarburi, metale în apele evacuate pentru fiecare vehicul produs.

În linia aceloraşi eforturi de a reduce impactul asupra mediului, odată cu noile modele Logan, Sandero şi Stepway, începând de anul acesta un nou motor turbo pe benzină a intrat în producţie la Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia: H4Bt, cunoscut sub numele comercial Energy TCe 90. Motorul H4Bt este cel mai bine plasat pe piaţă în termeni de consum, raport putere/cilindree şi emisii CO2.

Proiectul multianual Green Business Index (GBI) este singurul instrument gratuit de evaluare a responsabilităţii faţă de mediu a companiilor din România conform standardelor ISO 14001 şi ISO 14031, de monitorizare a initiaţivelor verzi din sectorul de afaceri românesc şi de asistenţă şi formare pentru îmbunătăţirea performanţei de mediu.

Ediţia din 2012 a GBI a reunit informaţii despre mai mult de 300 de companii din ţara noastră. Preponderente în GBI 2012 au fost întreprinderile mici şi mijlocii, cu 44% din total, urmate de companii mari, cu 40%. Microîntreprinderile deţin cea mai mică pondere, de 16%.

Doua treimi dintre participantele de anul acesta sunt prezente pentru prima oara in proiect. Sectoarele de activitate ale companiilor din Green Business Index 2012 sunt extrem de diverse, pe primele locuri fiind energia, transportul  si managementul deseurilor, urmate de industria alimentara , industria auto, constructii, sectorul financiar-bancar si cel hotelier. Companiile evaluate la ediţia 2012 a proiectului GBI au furnizat informaţii referitoare la perioada de raportare a anului 2011.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu