Dupa o finala plina de suspans, Dacia castiga primul titlu in sportul auto datorita lui Alain Prost, care a fost in forma maxima, precum si datorita performantelor lui Evens Stievenart si ale lui Nicolas Prost. Alain Prost este astfel din nou printre premiantii Trofeului Andros, iar Dacia Lodgy „Glace” devine primul monovolum care obtine premiu pe gheata. Modelul de serie va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva.
Dupa o finala plina de suspans, Dacia castiga primul titlu in sportul auto datorita lui Alain Prost, care a fost in forma maxima, precum si datorita performantelor lui Evens Stievenart si ale lui Nicolas Prost. Alain Prost este astfel din nou printre premiantii Trofeului Andros, iar Dacia Lodgy „Glace” devine primul monovolum care obtine premiu pe gheata. Modelul de serie va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva.
Trei pentru un titlu! Suspansul a fost maxim in Auvergne, in finala acestei editii a Trofeului Andros, o finala palpitanta pana in ultima clipa. În echipa Dacia, calculul a fost destul de simplu: pentru ca Alain Prost sa ia titlul, trebuia sa castige.
Organizatorii acestei probe facusera totul pentru a pregati pista inghetata. Dar, in ciuda zapezii care cadea, gheata a facut loc asfaltului.
Dupa seria de teste libere la care au obtinut rezultate bune, Alain Prost, Evens Stievenart si Nicolas Prost au intrat in prima mansa a calificarilor cu intentia ferma de a-si domina adversarii din punct de vedere psihologic. Nicolas a atacat primul si a inscris, dupa patru tururi perfecte. Evens a urmat imediat si a preluat, temporar, conducerea dupa primele 4 tururi.
Mesajul transmis a fost urmatorul: pilotii Dacia Lodgy „Glace” sunt in forma buna. Unul cate unul, adversarii echipei Dacia s-au dovedit a fi mai putin rapizi decat Evens si Nicolas.
Alain Prost, pe locul intai la egalitate in clasamentul provizoriu inainte de etapa de la Super Besse, a plecat in ultimul grup. Profesorul a jucat pe picior mare si a obtinut cel mai bun timp cu aproape 8 zecimi avans fata de Jean-Philippe Dayraut. Evens s-a pozitionat al 3-lea si Nicolas al 4-lea. „Este o performanta comuna extraordinara” sublinia Alain Prost. Trebuia ca Benjamin Rivière sa nu castige aceasta mansa, caci astfel soarta Trofeului Andros ar fi fost pecetluita. Datorita rezultatelor foarte bune obtinute de Evens si Nico, Benjamin a incheiat numai pe locul 5. Pentru mine, timpul obtinut de cei doi coechipieri a fost un semnal foarte bun. M-au convins ca masinile Dacia n-au nicio problema si ca trebuie sa ma concentrez doar asupra pilotajului.”
Cea de-a doua mansa a calificarilor a fost identica si foarte repede, Alain Prost, Evens Stievenart si Nicolas Prost si-au dat seama ca trebuiau sa fie din nou in forma maxima pentru a obtine rezultatele dorite. Ca in prima parte a calificarilor, Nicolas si Evens si-au indeplinit perfect misiunea. Dar povara a cazut pe umerii lui Alain Prost, pentru ca Jean-Philippe Dayraut isi imbunatatise timpul. „Mi se comunicase timpul lui Jean-Philippe, si am stiut ca nu am de ales. Trebuia sa fac tot ce puteam!” Au urmat 4 tururi de mare arta, Alain Prost obtinand cel mai bun timp, cu mai mult de o secunda in fata celui de-al doilea plasat. Pilotul Dacia Lodgy „Glace” n°2 a trecut in fruntea clasamentului, Evens Stievenart s-a clasat al 3-lea si Nicolas Prost al 5-lea.
Finala ar fi trebuit sa incununeze frumos acest sezon exceptional. Derapajele sportive au intunecat totusi putin aceasta sarbatoare. Acrosat de un alt concurent, Alain Prost ar fi putut pierde tot, daca mecanicii nu s-ar fi miscat suficient de repede, reusind sa repare masina in cateva minute. Datorita acestor eforturi, Alain Prost a obtinut pentru a treia oara un titlu in Trofeul Andros, castigand finala. Cursa a insemnat a treia victorie pentru Prost in sezon si a patra pentru Dacia.
Dupa trei sezoane in Trofeul Andros, Dacia isi inscrie numele in palmares. Un titlu care lanseaza foarte frumos cariera Dacia Lodgy, model a carui versiune de serie va fi dezvaluita la Salonul de la Geneva, in martie.
Alain Prost: „Trebuia sa castigam aceasta cursa. Ma simteam foarte bine in masina, am muncit mult, asa incat am avut doua manse de calificari foarte frumoase. Nu trebuia sa dam gres week-end-ul acesta si, de la inceput pana la sfarsit, am gestionat bine situatia. Finala ne-a stirbit putin din placere, dar a fost dupa chipul si asemanarea comportamentului unora in acest sezon. Este foarte important ca Dacia a triumfat astazi si ca succesul a venit cu un monovolum. Le multumesc tuturor membrilor echipei, dar mai ales lui Evens si Nicolas. Fara a doua masina, cu siguranta ca n-am fi castigat aceasta editie a Trofeului Andros, un trofeu foarte disputat pana in ultima secunda.”
Clasament Super Besse
1. Alain Prost (Dacia Lodgy Glace)
2. Jean-Philippe Dayraut (Mini Countryman)
3. Evens Stievenart (Dacia Lodgy Glace)
4. Benjamin Rivière (Skoda Fabia)
5. Nicolas Bernardi (Ford Fiesta RS)
6. Nicolas Prost (Dacia Lodgy Glace)
7. Jean-Baptiste Dubourg (Renault Clio)
8. Jacques Villeneuve (Skoda Fabia)
9. Andréa Dubourg
10. Olivier Pernaut…
Clasament general Trofeul Andros
1. Alain Prost (Dacia Lodgy Glace), 823 pct.
2- Benjamin Rivière (Skoda Fabia), 818 pct.
3. Jean-Philippe Dayraut (Mini Countryman), 817 pct.
4. Olivier Panis (Skoda Fabia), 784 pct.
5. Evens Stievenart (Dacia Lodgy Glace), 764 pct.
6. Franck Lagorce (Skoda Fabia), 763 pct.
7. Jean-Baptiste Dubourg (Renault Clio), 760 pct.
8. Pierre Llorach (Renault Clio III), 746 pct.
9. Bertrand Balas (Mini Countryman), 743 pct.
10. Nicolas Prost (Dacia Lodgy Glace), 725 pct.…
Sursa: www.daciagroup.com
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu