Toyota rămâne marca auto nr.1 în Japonia. Anul trecut Suzuki si Daihatsu au depăsit Honda, în timp ce Nissan păstrează locul doi. O altă surpriză este furnizată de Subaru care a depăsit Mitsubishi.
Toyota, Nissan si Suzuki sunt producătorii auto care au înregistrat în anul 2011 cele mai mari vânzări în Japonia. Ca urmare a dificultăților întâmpinate atât din cauza catastrofelor naturale din 11 martie, cât și a disfuncționalității operațiunilor de aprovizionare cu componente din Tailanda cauzate de inundațiile din octombrie, piața auto japoneză s-a contractat cu 8,4%. Anul trecut numărul înmatriculărilor din Țara Soarelui Răsare au ajuns la 4.210.220 unități, potrivit datelor remise de JAMA (Asociația Producătorilor de Automobile din Japonia).
Mărcile autohtone domină primele 10 locuri din clasamentul de vânzări cu peste 4 milioane de unități livrate, în timp ce volumul realizat de mărcile de import se ridică la doar 206.000 unități.
Toyota păstrează titlul de lider și în 2011 cu o cotă de piață de 27,4 %. În ciuda acestui fapt vânzările primului producător auto din Japonia au scăzut cu 7,5% până la 1.157.383 unități.
Nissan păstrează pentru al doilea an consecutiv locul doi în clasamentul pe mărci cu 591.370 de noi automobile vândute, înregistrând o scădere de 5% față de 2010. Marea surpriză a furnizat-o Suzuki care a detronat Honda de pe locul trei grație celor 552.903 unități. Comparativ cu 2010, specialistul japonez în vehicule urbane a consemat anul trecut un recul al vânzărilor cifrat la 66.600 de unități.
Performanța celor de la Suzuki este urmată de cea marca Daihatsu care la rândul lor au reușit performanța istorică de a depăși mult mai titratul brand Honda. Anul trecut Daihatsu a vândut 548.279 modele, în timp ce Honda a comercializat anul trecut în țara de origine 503.552 unități. Honda a ajuns de locul 3 pe locul cinci, vânzările mărcii bifând o scădere de aproape 10%.
Locul 6 este ocupat de Mazda cu 189.925 de noi modele comercializate anul trecut, în timp ce Subaru a reușit să surclaseze pentru prima dată în ultimii 10 ani marca Mitsubishi la o diferență confortabilă de peste 11.000 de unități. Lexus, singurul brand premium japonez livrat pe piața autohtonă a marcat o creștere de 6% până la 42.365 de unități.
Divizia premium Toyota se poziționează în fața celor de la Isuzu care ocupă locul 10 în topul de vânzări japonez pe anul 2011. Diferență dintre ultimii clasați este de numai 270 de unități.
Top 10 Japonia – vânzări 2011
1. Toyota – 1.157.383
2. Nissan – 591.370
3. Suzuki – 552.903
4. Daihatsu – 548.279
5. Honda – 503.532
6. Mazda – 189.925
7. Subaru – 158.701
8. Mitsubishi – 147.624
9. Lexus 42.365
10. Isuzu – 42.096
via www.autopassione.ro
Toyota, Nissan si Suzuki sunt producătorii auto care au înregistrat în anul 2011 cele mai mari vânzări în Japonia. Ca urmare a dificultăților întâmpinate atât din cauza catastrofelor naturale din 11 martie, cât și a disfuncționalității operațiunilor de aprovizionare cu componente din Tailanda cauzate de inundațiile din octombrie, piața auto japoneză s-a contractat cu 8,4%. Anul trecut numărul înmatriculărilor din Țara Soarelui Răsare au ajuns la 4.210.220 unități, potrivit datelor remise de JAMA (Asociația Producătorilor de Automobile din Japonia).
Mărcile autohtone domină primele 10 locuri din clasamentul de vânzări cu peste 4 milioane de unități livrate, în timp ce volumul realizat de mărcile de import se ridică la doar 206.000 unități.
Toyota păstrează titlul de lider și în 2011 cu o cotă de piață de 27,4 %. În ciuda acestui fapt vânzările primului producător auto din Japonia au scăzut cu 7,5% până la 1.157.383 unități.
Nissan păstrează pentru al doilea an consecutiv locul doi în clasamentul pe mărci cu 591.370 de noi automobile vândute, înregistrând o scădere de 5% față de 2010. Marea surpriză a furnizat-o Suzuki care a detronat Honda de pe locul trei grație celor 552.903 unități. Comparativ cu 2010, specialistul japonez în vehicule urbane a consemat anul trecut un recul al vânzărilor cifrat la 66.600 de unități.
Performanța celor de la Suzuki este urmată de cea marca Daihatsu care la rândul lor au reușit performanța istorică de a depăși mult mai titratul brand Honda. Anul trecut Daihatsu a vândut 548.279 modele, în timp ce Honda a comercializat anul trecut în țara de origine 503.552 unități. Honda a ajuns de locul 3 pe locul cinci, vânzările mărcii bifând o scădere de aproape 10%.
Locul 6 este ocupat de Mazda cu 189.925 de noi modele comercializate anul trecut, în timp ce Subaru a reușit să surclaseze pentru prima dată în ultimii 10 ani marca Mitsubishi la o diferență confortabilă de peste 11.000 de unități. Lexus, singurul brand premium japonez livrat pe piața autohtonă a marcat o creștere de 6% până la 42.365 de unități.
Divizia premium Toyota se poziționează în fața celor de la Isuzu care ocupă locul 10 în topul de vânzări japonez pe anul 2011. Diferență dintre ultimii clasați este de numai 270 de unități.
Top 10 Japonia – vânzări 2011
1. Toyota – 1.157.383
2. Nissan – 591.370
3. Suzuki – 552.903
4. Daihatsu – 548.279
5. Honda – 503.532
6. Mazda – 189.925
7. Subaru – 158.701
8. Mitsubishi – 147.624
9. Lexus 42.365
10. Isuzu – 42.096
via www.autopassione.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu