• Dacia surprinde din nou lumea auto, prezentand, cu ocazia celei de-a treia sale participari la Trofeul Andros, vehiculul de competitie Dacia Lodgy 'Glace'. În acest sezon, Dacia va fi prezenta cu doua masini si cu un trio remarcabil de piloti: Alain Prost, Nicolas Prost si Evens Stievenart!
• Prima etapa a sezonului 2011- 2012 se va derula in zilele de 3 si 4 decembrie la Val Thorens.
LODGY "GLACE": CEL MAI NOU VEHICUL DACIA VA ATRAGE ATENŢIA PUBLICULUI
Dacia Lodgy "GLACE" este varianta de competitie a unei noi masini de familie, ce va fi produsa in serie si care va fi prezentata in martie 2012 la salonul auto de la Geneva. Numele sau evoca spatiul interior si universul de familie. Angajata in cele mai nebunesti competitii sportive, marca Dacia face odata in plus dovada spiritului sau indraznet, surprinzand din nou lumea auto. Pentru prima oara in istoria Trofeului Andros, la linia de start a competitiei se va alinia un vehicul derivat dintr-un model de familie.
Pentru a da mai multa savoare sezonului, la fiecare proba vor participa nu unul, ci doua Lodgy "GLACE" : unul din vehicule va fi pilotat de Alain Prost, care a obtinut titlul de vice-campion al Trofeului Andros in 2010 si 2011, la volanul masinii Dacia Duster "ICE". Celalalt Lodgy "GLACE" va fi pilotat de fiul sau, Nicolas Prost si de Evens Stievenart, co-echipier al lui Alain Prost si castigator al ultimei finale a competitiei, pe stade de France. Asadar, o echipa de familie si de prieteni la volanul unui vehicul de familie, avand un obiectiv clar victoria!
Lodgy "GLACE" a fost conceput special pentru aceasta cursa atipica, una din cele mai dificile din sportul auto. Regulamentul tehnic al Trofeului Andros este foarte strict. El impune constrangeri asupra tuturor elementelor vehiculului (dimensiunile sasiului, cutie de viteze, anvelope), inclusiv asupra materialelor folosite. Totul este facut pentru a limita solutiile tehnologice costisitoare. Trofeul Andros este o competitie in care prevaleaza cautarea unor solutii simple si ingenioase, ceea ce corespunde perfect cu filozofia marcii Dacia. În plus, este vorba de o competitie care pune in valoare in egala masura fiabilitatea vehiculelor si eficienta pilotilor.
Rezultat al cooperarii dintre echipele de la Tork Engineering (pentru partea de conceptie, fabricatie si montaj) si de la Sodemo (pentru motor), Lodgy "GLACE" beneficiaza de toata experienta Renault Sport Technologies (RST), care a asigurat coordonarea permanenta intre partenerii tehnici, reprezentantii diferitelor meserii implicate (design, inginerie), cei ai marcii Dacia si piloti.
Lodgy « GLACE » beneficiaza atat de solutiile tehnice puse deja la incercare de predecesorul sau, Dacia Duster « ICE» cat si de elemente specifice pentru acest nou vehicul. Din punct de vedere tehnic, la Trofeul Andros totul depinde de micile detalii care pot avea o mare importanta. Experienta dobandita cu ocazia sezoanelor precedente a dus la adoptarea unor noi solutii pentru a imbunatati:
- suspensiile : au fost efectuate reglaje noi, dupa realizarea unor teste speciale in care au fost reproduse conditiile de pista de anul trecut,
- performanta motorului: in sezonul trecut eforturile echipei tehnice au fost concentrate in directia obtinerii unor performante cat mai ridicate la turatii joase. Pentru editia din acest an a fost marita si puterea motorului.
APROAPE 360 000 DE VEHICULE DACIA VANDUTE IN FRANTA DIN 2005
- Lansata in Franţa in 2005, marca Dacia a devenit in numai 6 ani un actor important pe piata auto din aceasta tara.
- In acest interval au fost vandute aproape 360 000 de vehicule Dacia.
- La sfarsitul lunii octombrie 2011, Dacia se situa pe locul al optulea in topul mărcilor prezente pe piata franceza, cu o cota de piata de 3,4 % (VP + VU). În clasamentul vânzărilor catre persoane fizice, Dacia ocupă locul al cincilea.
O ECHIPA DE SOC
Cu circuitul sau de gheata, a carui stare variaza rapid, in functie de conditiile meteo, Trofeul Andros reprezinta o provocare pentru orice pilot. Precizie la volan, stapanire de sine, rigoare si ingeniozitate sunt calitati indispensabile de care trebuie sa dea dovada orice pilot angajat in aceasta competitie. În plus, in Trofeul Andros consecventa este la fel de importanta ca performanta.
Dupa experienta celor doua titluri de vice-campion in sezoanele 2010 si 2011, Alain Prost si Dacia au dorit, in mod firesc, sa-si innoiasca angajamentul reciproc in noul sezon … si sa se lanseze intr-o noua aventura, de aceasta data cu doua vehicule Dacia. Cel de-al doilea vehicul aliniat la startul competitiei va fi pilotat de fiul sau, Nicolas Prost si de Evens Stievenart, care, alaturi de Alain Prost, a castigat finala sezonului 2010 -2011 pe Stade de France. Doi tineri piloti talentati au astfel ocazia de a face parte dintr-o echipa puternica.
Daca obiectivul fiecarui pilot este acela de a lupta individual pentru victorie, obiectivul colectiv este de a plasa Dacia pe prima treapta a podiumului in clasamentul pe echipe. Aceasta dubla provocare va face competitia din acest sezon si mai pasionanta.
«Nicolas si Evens sunt amandoi obisnuiti si pasionati ai Trofeului Andros. Asteptam cu nerabdare inceputul sezonului. Ideea de a participa la Trofeul Andros atat ca piloti concurenti cat si ca parteneri ai aceleiasi echipe este, atat pentru ei, cat si pentru mine, o adevarata provocare sportiva.»
Alain Prost
«Astept cu nerabdare sa fiu la volanul Lodgy Glace. Dupa cele doua victorii ale mele in Trofeul Andros Electric in 2010 si 2011, sunt nerabdator sa fiu din nou pe circuit. Mi se pare fantastic sa ma pot intrece cu tatal meu!»
Nicolas Prost
«Trofeul Andros este pentru mine o disciplina unica si o adevarata pasiune. Extrem de solicitant din punct de vedere al tehnicii de pilotaj si al pregatirii masinii, Andros este o competitie in care pilotul trebuie sa se puna permanent la incercare pe sine insusi. Pentru mine, faptul de fi in competitie cu Alain si Nicolas Prost in sanul aceleiasi echipe Dacia, reprezinta in acelasi timp o provocare si un motiv de reala bucurie»
Evens Stievenart
CARACTERISTICI TEHNICE DACIA LODGY «GLACE»
SASIU
Tip: tubular din otel
Suspensii : triunghiulare duble suprapuse, resort-amortizor Öhlins reglabil
MOTOR
Tip : VQ 30 de provenienta Renault Nissan, V6 24 supape
Amplasare : central spate
Cilindree (cm3) : 2 987
Alezaj x cursa (mm) : 93 x 73.3
Putere maxima kW CEE (CP) : 257 (355)
Regim putere maxima (rot/min) : 7 500
Cuplu maxim Nm CEE : 360
Regim cuplu maxim (rot/min) : 5 500
TRANSMISIE
Tip : patru roti motrice si directoare
Cutie de viteze: secventiala SADEV 6 trepte
Diferential: fata si spate cu alunecare limitata
FRÂNE
Fata : discuri din otel Ø 300 mm
Spate : discuri din otel Ø 265 mm
Etriere : Beringer cu 4 pistoane
ROŢI
Jante : 5.5’’ x 16’’ din magneziu
Anvelope : Continental Ice Racing Contact 3
DIMENSIUNI / MASE
Lungime : 4 001 mm
Latime : 1 900 mm
Ecartament Fata/Spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Masa : 950 Kg
Capacitate rezervor de carburant : 25 litri
DIRECŢIE
Tip: 4 roti directoare
Asistenta hidraulica
Directie spate reglabila
PARTENERI & SPONSORI
Eurodatacar
Renault Sport Technologies
Sodemo
Tork Engineering
Urmariti evolutia Dacia la Trofeul Andros pe : www.dacia.ro/trofeulandros
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu