• În Europa, Nissan colaborează cu École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) din Elveţia în domeniul cercetării şi dezvoltării de tehnologii ale viitorului
• EPFL lucreaza la acest proiect cu cercetatorul de la Nissan Lucian Gheorghe, originar din Romania, care traieste de 14 ani in Japonia
După scanarea tiparelor de gândire ale şoferului, maşina viitorului va fi capabilă să anticipeze următoarea mişcare a acestuia. Dacă şoferul se gândeşte să vireze la stânga de exemplu, maşina se va pregăti şi ea pentru manevră, selectând viteza corectă şi poziţionarea pe şosea înainte de efectuarea virajului.
Este numai unul din planurile inovatoare pentru autovehiculele viitorului abordate de Nissan. Scopul acestora? O mai mare siguranţă rutieră, concomitent cu păstrarea libertăţii pe care o aduce mobilitatea personală ca element central al societăţii.
Nissan desfăşoară această activitate de pionierat în colaborare cu École Polytechnique Fédérale de Lausanne din Elveţia (EPFL). Cercetările avansate în domeniul interfeţei creier-computer efectuate de EPFL permit deja persoanelor cu handicap fizic să îşi manevreze scaunele cu rotile exclusiv prin transferul semnalelor de la creier. Următoarea etapă este adaptarea proceselor BMI la maşina şi şoferul viitorului.
După cum arăta profesorul José del R. Millán, coordonatorul proiectului: „Ideea este de a pune împreună inteligenţa şoferului şi a autovehiculului astfel încât să se elimine orice conflict între acestea, ceea ce se va reflecta într-un trafic mai sigur.”
Deşi controlul cu ajutorul minţii – prin intermediul interfeţei creier-computer – este recunoscut în mediul ştiinţific, nivelul de concentrare necesar este totuşi extrem de mare. Colaborarea dintre Nissan şi EPFL a făcut posibilă dezvoltarea unor sisteme mai avansate, care utilizează analiza statistică pentru anticiparea intenţiilor şoferului şi evaluarea modului în care acesta percepe mediul în care se deplasează autovehiculul.
Prin măsurarea activităţii creierului, a tiparelor de mişcare a ochilor şi prin scanarea mediului de trafic cu ajutorul senzorilor maşinii, este posibilă anticiparea intenţiilor şoferului – indiferent dacă este vorba de un viraj, o depăşire sau o schimbare de bandă – apoi acordarea de asistenţă la efectuarea manevrei în condiţii de completă siguranţă, pentru o percepţie cât mai plăcută la condus.
În cadrul programului, în această vară cercetătorilor de la EPFL li s-a alăturat un cercetător de la Nissan. Lucian Gheorghe, originar din România, dar care trăieşte de 14 ani în Japonia, s-a alăturat Centrului de cercetări auto al Nissan după absolvirea Facultăţii de Informatică şi Inteligenţă Artificială a Universităţii din Kobe.
La Nissan, Lucian a efectuat cercetări în domeniul sistemelor de asistenţă pentru şofer, revenindu-i responsabilitatea de a identifica noi moduri de adaptare a programelor de analiză a creierului pentru domeniul auto.
„Analiza undelor cerebrale m-a ajutat să înţeleg sarcinile care îi revin şoferului, lucru absolut necesar pentru a putea reduce stresul la care este supus acesta. Sunt convins că parteneriatul cu EPFL nu numai că va contribui la ridicarea nivelului actual de cunoaştere, ci şi va produce soluţii de inginerie care ne vor aduce mai aproape de asigurarea unui acces mai simplu la mobilitatea personală” a declarat acesta.
„Am dezvoltat deja numeroase sisteme avansate de siguranţă pentru maşinile noastre, cum ar fi sistemul inteligent de reglare a vitezei, sistemul de control al distanţei sau detecţia obiectelor în mişcare, toate acestea fiind sisteme care scanează permanent mediul în care se deplasează autovehiculul; cercetările efectuate de EPFL sunt perfect complementare” a declarat Christopher Benardis, General Manager Product Economic and Control, Business Development & OC-E Office din cadrul NISSAN International SA. Prin dezvoltarea de funcţii de securitate inovatoare vom reduce stresul şoferului şi pasagerilor, menţinând Nissan în centrul unei societăţi mobile mult timp de acum înainte.”
Despre José del R. Millán
Preşedintele Fundaţiei Defitech pentru Interfaţa neinvazivă creier-computer
Profesor asociat
José del R. Millán este profesor la Institutul Federal de Tehnologie din Lausanne (EPFL) unde cercetează utilizarea semnalelor cerebrale în vederea interacţiunii multimodale şi dezvoltarea neuroprotezelor şi a roboţilor neinvazivi controlaţi cu ajutorul creierului. Dr. Millán contribuie la acest proiect de cercetare multidisciplinar cu activitatea sa de pionierat în domeniul interfeţelor creier-computer şi al roboţilor cu inteligenţă adaptivă. Prof. Millán este doctor în informatică, titlu acordat de Univ. Politècnica de Catalunya (Barcelona, Spania) în 1992, unde a fost profesor timp de trei ani. De asemenea, a fost cercetător la Centrul Comun de Cercetare al Comunităţii Europene din Ispra (Italia), cercetător principal la Institutul de Cercetări Idiap din Martigny (Elveţia) şi cercetător invitat la Universităţile Stanford şi Berkeley, ca şi la Institutul Internaţional de Informatică din Berkeley. Proiectele sale de cercetare în domeniul interfeţelor creier-computer au fost nominalizate printre proiectele finaliste la Premiul European Descartes 2001, dr. Millán fiind nominalizat ca Research Leader în 2004 de publicaţia Scientific American pentru activitatea sa în domeniul roboţilor controlaţi de creier. Conform publicaţiei Science este unul din cercetătorii cei mai importanţi la nivel mondial în domeniul interfeţelor creier-computer. Dr. Millán coordonează mai multe proiecte europene în domeniul interfeţelor creier-computer, fiind invitat foarte frecvent în calitate de vorbitor la evenimente internaţionale. Lucrările sale în domeniul interfeţelor creier-computer sunt în atenţia presei din toată lumea.
École Polytechnique Fédérale de Lausanne din Elveţia (EPFL) EPFL este o universitate tehnică cosmopolită, cu studenţi, profesori şi personal aparţinând a peste 120 de naţionalităţi. Cu un specific deopotrivă elveţian şi internaţional, EPFL este călăuzit de o permanentă dorinţă de deschidere; viziunea sa în domeniul educaţiei, cercetării şi cooperării are o influenţă semnificativă asupra mai multor sfere de activitate: universităţi şi şcoli tehnice, ţări în curs de dezvoltare şi emergente, şcoli şi licee, industrie şi economie, sfera politică şi publicul general.
Nissan în Europa Nissan este una dintre cele mai semnificative prezenţe pe piaţa europeană dintre producătorii din afara Europei, având peste 12.500 de angajaţi în cadrul departamentelor locale de proiectare, cercetare şi dezvoltare, producţie, logistică, vânzări şi marketing. Anul trecut uzinele Nissan din Regatul Unit, Spania şi Rusia au produs peste 528.00 de autovehicule, incluzând mini-MPV-uri, crossover-e premiate, SUV-uri şi autovehicule comerciale. Oferta Nissan cuprinde la ora actuală 24 de produse inovatoare disponibile pe piaţa Europeană, fiind pe cale să devină cel mai apreciat brand japonez în Europa.
Despre Nissan Nissan Motor Co., Ltd. ocupă locul doi în clasamentul producătorilor de autovehicule din Japonia, are sediul în Yokohama, Japonia şi este membru al Alianţei Renault-Nissan. Având peste 248.000 de angajaţi la nivel mondial, Nissan a vândut peste 4,1 milioane de autovehicule în 2010, care au generat un venit de 8,77 trilioane yeni (102.37 miliarde USD). În baza angajamentului său de a dezvolta produse interesante şi inovatoare pentru toate segmentele, Nissan oferă o gamă de 64 de modele, sub mărcile Nissan şi Infiniti. Pionier în domeniul mobilităţii cu zero emisii, Nissan a marcat un moment deosebit de important prin introducerea pe piaţă a modelului Nissan LEAF, primul autovehicul de masă, cu propulsie exclusiv electrică, accesibil ca preţ, câştigător a numeroase distincţii internaţionale, printre care se numără titulatura de Maşina anului 2011 în Europa şi Maşina anului 2011 în lume.
Sursa: Nissan Romania
• EPFL lucreaza la acest proiect cu cercetatorul de la Nissan Lucian Gheorghe, originar din Romania, care traieste de 14 ani in Japonia
După scanarea tiparelor de gândire ale şoferului, maşina viitorului va fi capabilă să anticipeze următoarea mişcare a acestuia. Dacă şoferul se gândeşte să vireze la stânga de exemplu, maşina se va pregăti şi ea pentru manevră, selectând viteza corectă şi poziţionarea pe şosea înainte de efectuarea virajului.
Este numai unul din planurile inovatoare pentru autovehiculele viitorului abordate de Nissan. Scopul acestora? O mai mare siguranţă rutieră, concomitent cu păstrarea libertăţii pe care o aduce mobilitatea personală ca element central al societăţii.
Nissan desfăşoară această activitate de pionierat în colaborare cu École Polytechnique Fédérale de Lausanne din Elveţia (EPFL). Cercetările avansate în domeniul interfeţei creier-computer efectuate de EPFL permit deja persoanelor cu handicap fizic să îşi manevreze scaunele cu rotile exclusiv prin transferul semnalelor de la creier. Următoarea etapă este adaptarea proceselor BMI la maşina şi şoferul viitorului.
După cum arăta profesorul José del R. Millán, coordonatorul proiectului: „Ideea este de a pune împreună inteligenţa şoferului şi a autovehiculului astfel încât să se elimine orice conflict între acestea, ceea ce se va reflecta într-un trafic mai sigur.”
Deşi controlul cu ajutorul minţii – prin intermediul interfeţei creier-computer – este recunoscut în mediul ştiinţific, nivelul de concentrare necesar este totuşi extrem de mare. Colaborarea dintre Nissan şi EPFL a făcut posibilă dezvoltarea unor sisteme mai avansate, care utilizează analiza statistică pentru anticiparea intenţiilor şoferului şi evaluarea modului în care acesta percepe mediul în care se deplasează autovehiculul.
Prin măsurarea activităţii creierului, a tiparelor de mişcare a ochilor şi prin scanarea mediului de trafic cu ajutorul senzorilor maşinii, este posibilă anticiparea intenţiilor şoferului – indiferent dacă este vorba de un viraj, o depăşire sau o schimbare de bandă – apoi acordarea de asistenţă la efectuarea manevrei în condiţii de completă siguranţă, pentru o percepţie cât mai plăcută la condus.
În cadrul programului, în această vară cercetătorilor de la EPFL li s-a alăturat un cercetător de la Nissan. Lucian Gheorghe, originar din România, dar care trăieşte de 14 ani în Japonia, s-a alăturat Centrului de cercetări auto al Nissan după absolvirea Facultăţii de Informatică şi Inteligenţă Artificială a Universităţii din Kobe.
La Nissan, Lucian a efectuat cercetări în domeniul sistemelor de asistenţă pentru şofer, revenindu-i responsabilitatea de a identifica noi moduri de adaptare a programelor de analiză a creierului pentru domeniul auto.
„Analiza undelor cerebrale m-a ajutat să înţeleg sarcinile care îi revin şoferului, lucru absolut necesar pentru a putea reduce stresul la care este supus acesta. Sunt convins că parteneriatul cu EPFL nu numai că va contribui la ridicarea nivelului actual de cunoaştere, ci şi va produce soluţii de inginerie care ne vor aduce mai aproape de asigurarea unui acces mai simplu la mobilitatea personală” a declarat acesta.
„Am dezvoltat deja numeroase sisteme avansate de siguranţă pentru maşinile noastre, cum ar fi sistemul inteligent de reglare a vitezei, sistemul de control al distanţei sau detecţia obiectelor în mişcare, toate acestea fiind sisteme care scanează permanent mediul în care se deplasează autovehiculul; cercetările efectuate de EPFL sunt perfect complementare” a declarat Christopher Benardis, General Manager Product Economic and Control, Business Development & OC-E Office din cadrul NISSAN International SA. Prin dezvoltarea de funcţii de securitate inovatoare vom reduce stresul şoferului şi pasagerilor, menţinând Nissan în centrul unei societăţi mobile mult timp de acum înainte.”
Despre José del R. Millán
Preşedintele Fundaţiei Defitech pentru Interfaţa neinvazivă creier-computer
Profesor asociat
José del R. Millán este profesor la Institutul Federal de Tehnologie din Lausanne (EPFL) unde cercetează utilizarea semnalelor cerebrale în vederea interacţiunii multimodale şi dezvoltarea neuroprotezelor şi a roboţilor neinvazivi controlaţi cu ajutorul creierului. Dr. Millán contribuie la acest proiect de cercetare multidisciplinar cu activitatea sa de pionierat în domeniul interfeţelor creier-computer şi al roboţilor cu inteligenţă adaptivă. Prof. Millán este doctor în informatică, titlu acordat de Univ. Politècnica de Catalunya (Barcelona, Spania) în 1992, unde a fost profesor timp de trei ani. De asemenea, a fost cercetător la Centrul Comun de Cercetare al Comunităţii Europene din Ispra (Italia), cercetător principal la Institutul de Cercetări Idiap din Martigny (Elveţia) şi cercetător invitat la Universităţile Stanford şi Berkeley, ca şi la Institutul Internaţional de Informatică din Berkeley. Proiectele sale de cercetare în domeniul interfeţelor creier-computer au fost nominalizate printre proiectele finaliste la Premiul European Descartes 2001, dr. Millán fiind nominalizat ca Research Leader în 2004 de publicaţia Scientific American pentru activitatea sa în domeniul roboţilor controlaţi de creier. Conform publicaţiei Science este unul din cercetătorii cei mai importanţi la nivel mondial în domeniul interfeţelor creier-computer. Dr. Millán coordonează mai multe proiecte europene în domeniul interfeţelor creier-computer, fiind invitat foarte frecvent în calitate de vorbitor la evenimente internaţionale. Lucrările sale în domeniul interfeţelor creier-computer sunt în atenţia presei din toată lumea.
École Polytechnique Fédérale de Lausanne din Elveţia (EPFL) EPFL este o universitate tehnică cosmopolită, cu studenţi, profesori şi personal aparţinând a peste 120 de naţionalităţi. Cu un specific deopotrivă elveţian şi internaţional, EPFL este călăuzit de o permanentă dorinţă de deschidere; viziunea sa în domeniul educaţiei, cercetării şi cooperării are o influenţă semnificativă asupra mai multor sfere de activitate: universităţi şi şcoli tehnice, ţări în curs de dezvoltare şi emergente, şcoli şi licee, industrie şi economie, sfera politică şi publicul general.
Nissan în Europa Nissan este una dintre cele mai semnificative prezenţe pe piaţa europeană dintre producătorii din afara Europei, având peste 12.500 de angajaţi în cadrul departamentelor locale de proiectare, cercetare şi dezvoltare, producţie, logistică, vânzări şi marketing. Anul trecut uzinele Nissan din Regatul Unit, Spania şi Rusia au produs peste 528.00 de autovehicule, incluzând mini-MPV-uri, crossover-e premiate, SUV-uri şi autovehicule comerciale. Oferta Nissan cuprinde la ora actuală 24 de produse inovatoare disponibile pe piaţa Europeană, fiind pe cale să devină cel mai apreciat brand japonez în Europa.
Despre Nissan Nissan Motor Co., Ltd. ocupă locul doi în clasamentul producătorilor de autovehicule din Japonia, are sediul în Yokohama, Japonia şi este membru al Alianţei Renault-Nissan. Având peste 248.000 de angajaţi la nivel mondial, Nissan a vândut peste 4,1 milioane de autovehicule în 2010, care au generat un venit de 8,77 trilioane yeni (102.37 miliarde USD). În baza angajamentului său de a dezvolta produse interesante şi inovatoare pentru toate segmentele, Nissan oferă o gamă de 64 de modele, sub mărcile Nissan şi Infiniti. Pionier în domeniul mobilităţii cu zero emisii, Nissan a marcat un moment deosebit de important prin introducerea pe piaţă a modelului Nissan LEAF, primul autovehicul de masă, cu propulsie exclusiv electrică, accesibil ca preţ, câştigător a numeroase distincţii internaţionale, printre care se numără titulatura de Maşina anului 2011 în Europa şi Maşina anului 2011 în lume.
Sursa: Nissan Romania
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu